IWC19-01
IWC19-01
IWC19-01
Éxito de DIA Amsterdam

Éxito de DIA Amsterdam

Community of Insurance participa como Partner en DIA AMSTERDAM

  • No less than 1200 decision makers

  • 50 countries

  • from 6 continents

No less than 1,200 (!) decision makers representing 50 countries from all 6 continents turned the fourth edition of Digital Insurance Agenda (DIA) into a massive success. DIA, the largest ‘must see’ insurtech event worldwide, took place at 16 and 17 May in Amsterdam and featured more than 50 insurtechs and 6 provocative keynotes and panel discussions. Technologies on stage varied from blockchain and bots to connected devices and conversational commerce.

“The keynotes speeches of Zhong An, Rakuten, Hyperloop Transportation Technologies, Discovery and Bought by Many set the stage for the future of insurance: Ecosystems offer new ways to become much more relevant. Solving the real problems customers experience across the value chain requires collaborations with other parties, even with competitors. Thinking beyond insurance and thinking platforms will be the next challenge for insurers”, summarizes DIA co-founder Roger Peverelli.

“Teaming up with insurtechs while building these ecosystems is essential to accelerate innovation. The DIA line-up clearly showed that insurtechs are more than ready for this and actively foster ecosystems as well; in any product category, in every part of the value chain. They even collaborate with other insurtechs, to come up with solutions that are more innovative and add more value. The massive response among the audience shows that the insurance industry is embracing ecosystems as a key to the future”, says Reggy de Feniks, the other DIA-co-founder.

DIAmond Award winners

The many insurers and insurtech investors in the DIA audience awarded six insurtechs the DIAmond Award for insurtech with most strategic impact; in random order:

1º Xtract 360º (Ireland): Transforming motor claims by aggregating real-world crash data.

2º BetterTradeOff(Singapore): Upgrading financial planning to become life planning.

3º Wrisk(UK): Flexible macro-insurance that adapts to fit the customer’s life.

4º Neurotrack(USA): Transforming detection and prevention of memory loss.

5º Pixoneye (Israel): Predicting key life events to deliver relevant insurance in real time.

6º Buzzvault (UK): Digital asset vault built on the blockchain, enabling intelligent home insurance.

About DIA

DIA – Digital Insurance Agenda, www.digitalinsuranceagenda.com – is the leading worldwide conference for insurtech and innovation in insurance. The purpose of DIA is to accelerate innovation in insurance, by connecting insurance executives with insurtech leaders from all over the globe.

DIA is an initiative of Reggy de Feniks and Roger Peverelli. Peverelli and De Feniks are the authors of the worldwide bestseller Reinventing Financial Services and Reinventing Customer Engagement. The next level of digital transformation for banks and insurers.

Cerca de 1.200 ejecutivos con capacidad de decisión, representando a 50 países de los 6 continentes convirtieron la cuarta edición de DIGITAL INSURANCE AGENDA (DIA) en un éxito masivo y rotundo. DIA, el evento de INSURTECH más grande del mundo, tuvo lugar los días 16 y 17 de mayo en Ámsterdam y contó con más de 50 insurtechs y 6 importantes discursos y mesas redondas. Las tecnologías mostradas en un dinámico escenario variaron desde blockchain y bots hasta dispositivos conectados y el comercio conversacional.

“Los discursos de Zhong An, Rakuten, Hyperloop Transportation Technologies, Discovery y Bought by Many plantearon el escenario para el futuro del seguro: los ecosistemas ofrecen nuevas formas de ser mucho más relevantes. Resolver los problemas reales que experimentan los clientes en toda la cadena de valor requiere colaboraciones con otras partes, incluso con la competencia. Pensar más allá de las plataformas de seguros y de pensar será el próximo desafío para las aseguradoras “, resume el cofundador de DIA, Roger Peverelli.

“Formar equipos con insurtechs mientras se construyen estos ecosistemas es esencial para acelerar la innovación. La alineación de DIA mostró claramente que los insurtechs están más que preparados para esto y también fomentan activamente los ecosistemas; en cualquier categoría de producto, en cada parte de la cadena de valor. Incluso colaboran con otros insurtechs, para llegar a soluciones que son más innovadoras y agregan más valor. La respuesta masiva entre la audiencia muestra que la industria de seguros está adoptando los ecosistemas como una clave para el futuro “, dice Reggy de Feniks, el otro cofundador de DIA.

Acerca del autor

Somos una Empresa de comunicación y gestión del conocimiento asegurador en RED dirigida a las empresas y profesionales iberoamericanos, especializada en Comunicación Corporativa, Gestión del Conocimiento, Consultoría Estratégica y Eventos para la Industria Aseguradora.

Artículos relacionados

Dejar un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

14 − cuatro =